Var är mitt hem?

För det första vill jag bara säga förlåt! Förlåt för den dåliga uppdateringen. Anledningen till det är för att jag har haft fullt upp och haft ångest för vissa saker. Men nu är jag tillbaka! 
 
 
Idag hade jag tänkt skriva om en väldigt fin föreställning som jag såg igår och som heter Var är mitt hem? Det var faktiskt andra gången jag såg denna föreställning men dock så såg jag bara en liten kort del av den första gången så vet var verkligen intressant att få veta hela historien. Föreställingen handlar om en sann historia om lycka, krig, flykt och hopp, berättad av huvudpersonen själv. 
 
Skådespelaren Danjin Malinovic berättar om hur hans lyckliga uppväxt i det forna Jugoslavien fick ett brutalt slut när inbördeskriget bröt ut. Med egna ord och bilder, och med varm humor tar han med oss på sin flykt som går via ett korrupt Moskva till Sverige där det visar sig att allt inte blir som han har tänkt sig. Här tvingas han att leva som illegal. Han är bara ett barn. Officiellt sett existerar han inte, han lever vid sidan av men samtidigt mitt i det svenska samhället. Ta del av hans historia som pendlar mellan skratt och allvar utan att lämna någon i publiken oberörd. 

Riktigt bra föreställning som sagt, här nedan finns en liten video om föreställningen som ni kan ta del av.

 
 
 
Man fick med en broschyr innan man gick, och där kan man se bilderna från när allt hände. Ha det bra! <3
Alexandra
2016-02-11 @ 19:04:21
URL: http://devackrastejagvetomlivet.blogg.se/

Jag hade också velat se den teatern!!! Verkar super bra!
Fin du är på bilderna babe <3
Kul med videos!!

Svar: Ja den var super bra! Tanks bae! <3
Ja verkligen! :)
Mikaela Thungren

Gabriella
2016-02-13 @ 04:08:14
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se

Fina duu!!

Svar: Tack så hemskt mycket! <3
Mikaela Thungren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0