Pokémon Go

Har ni hört om det nya mobilspelet Pokémon Go? Det är en enorm världssuccé som ännu inte har släppts officiellt i Sverige än. Mobilspelet har till och med blivit större än dejtingappen Tinder och Nitendos marknadsvärde har ökat med 60 miljarder kronor på bara några dagar! Sjukt va?
Folk i USA, Nya Zeeland, Australien och Japan har redan mobilspelet som släpptes 6 juni där. Men det går även att ladda ner spelet för oss i Sverige fast att det inte finns i appstore eller play butik ännu..
 
Mobilspelet går ut på att du är en pokémontränare som ska fånga så många varelser/pokémons som möjligt ute i riktiga världen. Med hjälp av GPS-enheten i din telefon kan spelet känna av var du befinner sig och hur nära du är en pokémon. När du har hittat ditt mål kan du se djuret genom din mobilkamera och sedan fånga den i en pokémonboll på skärmen. Du kan träna dina pokémons, tävla mot andra och ta över olika pokégyms världen över.
Efter att ha sett på olika medier att folk spelar pokémon go och tycker det är skit kul så bestämde jag mig för att ladda ner det. Jag som har Samsung kan inte ladda ner spelappen genom android-play butik utan man måste ladda ner det via nätet, så det gjorde jag efter nån timme när jag fattade hur man gjorde! Så jaa,  igår fångade jag min första pokémon inne på toan.. Sen skulle jag bege mig ut på ett pokémon äventyr, så jag skyndar mig genast ut genom ytterdörren och plötsligt varnar mobilen mig att jag bara har 5% kvar.. Så jag får istället springa ut idag med mobilen fulladdad och fånga pokémons!
Största fördelen med detta spel är att man får gå ut och röra på sig, nackdelen däremot är väl att man kollar ner i mobil skärmen i princip hela tiden. Därför har man ett stort ansvar när man laddar ner detta spel att man ser sig för så man inte gör illa sig på vägen på sitt lilla pokémon äventyr!
Har ni också det nya mobilspelet pokémon go? Vad tycker ni om spelet?
 
Ses i nästa inlägg!
Misstossequeen
2016-07-15 @ 14:45:09
URL: http://misstossequeen.se

Jag och sambon tankade det spelet igår med haha vi har dock bara fångat vars en hittills som fanns i vårt vardagsrum ;) Vi har en precis utanför huset som vi ska fånga idag tänkte vi, sen får vi se hur länge vi fortsätter med spelet haha.

Svar: Ja haha riktigt gott och kul utmaning ;)

Svar: Haha vad kul! Alltid roligare att köra tillsammans :)
Precis, man får väl testa på samma utmaning nån gång! ;)
Mikaela Thungren

Misstossequeen
2016-07-15 @ 14:49:54
URL: http://misstossequeen.se

Svar: Helt rätt <3 #prayforeveryone

Svar: <3
Mikaela Thungren

Alice
2016-07-16 @ 12:49:27
URL: http://lallizzlife.blogg.se

Jag har inte provat det än, men det verkar lite kul! :)

Svar: Ja det är riktigt skoj!!
Mikaela Thungren

Alice
2016-07-16 @ 17:46:45
URL: http://www.alicem.devote.se

Har hört jättemycket om detta? Är det värt att ladda ner?

Svar: Ja jag tycker det! Kan vara kul att fånga pokémons när man är på stan! ;)
Mikaela Thungren

Tilda Barkselius
2016-07-21 @ 22:52:51
URL: http://fluring.blogg.se/

Jag är helt fast i det!

Svar: Åhh så spännande! :D
Mikaela Thungren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0